Vi støtter Helsedirektoratets

sukkerkampanje 2

Bli med å skape bevissthet rundt sukker

Altfor mange barn og unge får i seg for mye sukker. Det stjeler plassen til viktig næring. Derfor kjører Helsedirektoratet kampanje på sukker, med fokus på hovedkildene: brus, godteri og kaker. For mange kan det fort bli lørdag hele uka.  Målgruppen er barn og unge mellom 9 og 13 år og foreldrene deres.

 

For å nå bredest mulig kjøres kampanjen i tre deler: en digital massemediekampanje, et samarbeid med fotballen og landslagsprofiler, samt et samarbeid med helsestasjoner, skoler, tannhelsetjenesten og frisklivssentraler – altså dere. Vi starter allerede uke 39 med første fase av kampanjen: Sukkeruke! Øvrig tidsplan: Uke 39: Sukkeruke med Sukkerskole. Plakat, undervisningsmateriell («Sukkerskolen») og kompetansehevende materiell til dere kan lastes ned eller bestilles HER
Uke 40 og 41: Filmer med fotballprofiler, bilder om sukkermengde, digital sukkerplakat og budskap om «lørdag hele uka» vil gå i digitale og sosiale medier. Gjerne del dette materiellet i egne kanaler! Gi beskjed til undertegnede for tilgang til filmene og annet digitalt materiell (kan brukes på skjermer hos dere).
Uke 42-43-44: Sukkerkampanjen kjøres i gang i mediene med kick off på fotballcup i Lier helgen 14.-15.oktober. Flere filmer vises, med stor spredning, i digitale og sosiale medier. Kampanjen er en del av Helsedirektoratets kommunikasjonssatsing på kosthold, Små grep, stor forskjell: www.facebook.com/smaagrep

For mer informasjon om kampanjen, kontakt Anita T. Munch: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
For mediehenvendelser, kontakt Live Bøe Johannesen: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.