Sunn mat til faste tider – godt for kropp og tenner


Sukkerklokka i 3 versjoner. Print ut og laminer. 

Grønn versjon – A-4 ensidig
Rød versjon – A-4 tosidig
Blå versjon – A-4 tosidig

Vi må spise mindre salt

18. september 2014 startet Helsedirektoratet høstens kampanjesatsing på salt. Høstens saltkampanje er heldigital med filmer og bannerannonser, informasjon på nett, aktiviteter i sosiale medier og annonsering.

Kampanjen er en del av kommunikasjonssatsingen små grep, stor forskjell – og er første fase av et mer langsiktig styrket kommunikasjonsarbeid på salt. Kampanjeperioden er uke 38-41. Vi jobber imidlertid mer langsiktig både i sosiale medier og gjennom PR utover høsten.  Facebook-siden Kosthold - små grep, stor forskjell. Siden har over 111 000 brukere Kanalen genererer mye aktivitet og videreformidling av budskap. 

Det er også laget fem korte filmer som tar for seg fem forskjellige grep for hvordan man selv kan redusere saltinnholdet hjemme og ute. Filmene finner du her.

helsenorge.no er det laget en egen temaside for salt med bl.a. informasjon om helserisiko, hvilke grep man kan ta for å redusere saltet, de store saltkildene og saltreduserte oppskrifter.